Kontektmarketing

Hogyan építsünk közönséget online?

online közönség

A közönség felépítése a semmiből az egyik legnehezebb feladat bárki számára. Különösen akkor, ha egy senkinek számítasz. Íme tíz módszer, amely segíthet közönséget építeni és érdemi hatást gyakorolni rájuk.

Mint azt már bizonyára tudod, hallottál már néhány megoldásról, amivel elkezdheted építeni a márkádat vagy a népszerűségedet a közönségen keresztül. Néhány technikai, néhány marketinggel kapcsolatos, néhány pedig olyan társadalmi, ahol ki kell menned és hálózatot kell építened az emberekkel.

Nem megy egyik napról a másikra, hogy elismert névvé válj az iparágban. De az alábbi tippek követésével elnyerheted a piacod vagy a piaci résed egy részének figyelmét.

Mielőtt bármit is tennél, gondold végig, hogy milyen piacra szeretnél belépni, és hogy milyen készségeid és képességeid vannak. Miért?

  • Mert minden piaci rés más megközelítést igényel
  • És mert különböző platformokat és szoftvereket használhatsz a közönséged megtalálására és a rajongótáborod növelésére.

Hogyan építsd fel a közönségedet online?

A legkézenfekvőbb módszerrel kezdem, hogy az emberek megtaláljanak téged.

Építs egy weboldalt!

Szükséged van egy olyan online platformra, amely minden információt lefed rólad, a márkádról vagy a képességeidről és szolgáltatásaidról.

Tudom, hogy ez elsőre kihívásnak hangzik. De hidd el, néhány perc alatt elkészítheted a saját weboldaladat, ha egy olyan tárhelyszolgáltatóhoz mész, mint a Bluehost. Gyorsan és egyszerűen elvégezhető.

Try Bluehost

Egy weboldallal nem csak arra van lehetősége, hogy platformot biztosítson saját tartalmainak (írott, hangos és videós) megosztására, de mint említettem, a véletlenszerű internetezők is megismerhetik Önt, ha Ön azt nyújtja, amire szükségük van, vagy ami érdekli őket.

A saját weboldal elkészítése elkötelezettséget és némi munkát igényelhet, de a megtérülés óriási. A cégnevet ingyen választhatod ki, és a domained gyorsan és szuper egyszerűen online lehet.

Gondoljon csak bele!

Egy személyes weboldallal népszerűsítheti vállalkozását, készségeit és tehetségét olyan tartalmakkal, mint cikkek, videók, vélemények és blogbejegyzések. Ez eltarthat egy ideig, hiszen ezek előállítása időigényes. De a minőségi tartalom jól rangsorol a Google-on. És segíthet abban, hogy több ezer embert elérjen. Emellett több száz eurót vagy dollárt spórolhat meg az ügynökségek vagy az online hirdetések hirdetési díjain.

Használja a Buzzsproutot!

Buzzsprout

A Buzzsprout egy ingyenes podcasting platform és szoftver, amellyel feltöltheted, hosztolhatod és népszerűsítheted a podcastodat. A biztonságos és megbízható tárhelytől kezdve a teljes iTunes-támogatásig, a HTML5-lejátszókig, a műsorstatisztikákig és természetesen a Buzzsproutban minden megtalálható, amire szüksége van podcastja közzétételéhez és népszerűsítéséhez! Így WordPress pluginként is használhatod, hogy integráld, ha már van saját weboldalad.

Ha egyszer már van egy Bluehostnál lévő webhelye és integrált Buzzsproutja, sokkal nagyobb esélye van arra, hogy növelje közönségét és online forgalmát. Az emberek hallhatják a hangját és követhetik a szavait.

Csak győződjön meg róla, hogy értéket vagy valamilyen formában szórakoztatja az embereket.

Medium és Linkedin

medium

A Medium az egyik legnépszerűbb, 2012-ben indult szabad publikációs platform. Ez egy olyan weboldal, ahol közönséget építhetsz, vagy importálhatsz egy cikket, ha írtál egyet a weboldaladon, és megoszthatod a világgal. Követőket szerezhetsz vagy követhetsz másokat. A lényeg, hogy mint mindig, most is minőségi tartalmat nyújts.

Bármit közzétehetsz bármilyen adott témában. De vedd figyelembe, hogy az ostobaságokért általában figyelmeztetést kapsz vagy eltávolítják őket. Időnként valaki a Mediumtól ellenőrzi a cikkeidet, és kiemel bizonyos hibákat, de ez azért van, hogy segítsen.

A Linkedin szintén remek hely a közönségépítésre. Azért olyan nagyszerű, mert sokkal nagyobb az esélye annak, hogy egy adott tartalom vírusszerűen terjedjen, mint bármely más közösségi médiaplatformon. Hogyan? Ha a Linkedin felhasználóknak tetszik valami, az megjelenik a hírfolyamukban, és a kapcsolataik interakcióba léphetnek vele. Ráadásul a Linkedin posztok élettartama viszonylag hosszú a Facebookhoz vagy a Twitterhez képest.

A Linkedin rendelkezik egy “Cikk írása” lehetőséggel, ahol megtervezheti a cikkei elrendezését, képeket és videókat illeszthet be. Ez egy teljesen ingyenes és egyszerű megoldás írott tartalmak vagy akár videók megosztására is.

Használja a közösségi médiát üzleti vállalkozásként

like

A Facebook, a Linkedin, a Twitter és az Instagram üzleti oldala fontosabb, mint valaha. Ha a tartalma vonzó és gyakorlatias, az emberek kedvelni, megosztani és kommentelni fogják. A cél az, hogy olyan magával ragadó tartalmakat vagy történeteket hozzon létre, amelyekkel a közönsége azonosulni tud, vagy értékes információkat talál. Minden egyes komment vagy megosztás növeli a posztod láthatóságát. A Linkedin a kedvencem. Különösen jó, mivel minden lájk egy Facebook-megosztással egyenértékű.

Legyen tisztában a különböző niche-ekkel, amelyeket ezeken a közösségi médiaplatformokon népszerűsítenek. Győződjön meg róla, hogy energiáját a megfelelő közösségi médiaplatformra összpontosítja. Ne használja túl azokat, amelyek nem elégítik ki a közönsége érdeklődését. Például ne használjon bugyuta videókat a Linkedinen, vagy nagyon technikai dolgokat a Facebookon. (Kivéve, ha nagyon technikás közönséged van).

  • Facebook: Szórakozás, szórakozás, aktuális témák, főzés, utazás, társadalmi kérdések.
  • Linkedin: Üzlet, gazdaság, befektetés, karrier, egyetem.
  • Twitter: legfrissebb hírek, frissítések, vélemények, viszályok.
  • Instagram: utazás, fitnesz, egészség, meztelen képek (igen, jól mondtam.)

Fizessek a közösségi média megjelenésekért és követőkért?

A fizetett tartalmak a közösségi médiában rendben teljesítenek… amíg fizetsz. A weboldalakkal ellentétben a fizetett tartalom a közösségi médiában azonnal kattintásokat kap. Ez az üzleti modelljük. Az én javaslatom az, hogy egy bizonyos pontig próbáljon ki bizonyos Facebook-kampányokat.

Néhány ezer kedvelő vagy követő megszerzése után hagyja abba a hitelek pumpálását. Néhány ezer kedvelés a közösségi médiában sok látogató számára jó mutatója annak, hogy van egy meglévő közönsége. De győződjön meg róla, hogy a közönség elkötelezett, és ad néhány lájkot, kommentet vagy megosztást. Ellenkező esetben egy több ezer követővel rendelkező, interakciókat nem fogadó oldal hamisnak tűnhet.

Ha szűkös a költségvetése, én nem költenék túl sok időt a közösségi médiával foglalkozó cégek fizetésére. Tapasztalatom szerint a megtérülés gyakran túl alacsony!

Vegyen részt webináriumokon

man listening to music

Vannak esetek, amikor helyet kell foglalni, embereket kell vonzani, vagy egyszerűen csak egy zárkózottabb közönséget szeretne elérni. Egy webinárium tökéletes, kizárólag online közönség által. Az eseményt meghirdetheted a közösségi médiában, vagy a weboldaladon.

Ehhez általában előadások, szemináriumok, vagy valami teljesen új dolog tanítása szükséges. Egy webinárium tehát tökéletes módja lehet annak, hogy megkérdőjelezze azt, amit már tud.

2020 februárjában készítettem egy webináriumot, amely a nőknek szólt a digitalizáció témájában. Ez 7500 embert ért el, és több mint 400 válaszadója volt. A webináriumok nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy megcélozzunk egy meghatározott kört, és meghívjuk őket a részvételre.

Legyen aktív az online közösségekben a közösségi médiában

Hozzon létre egy nyilvános Facebook vagy Linkedin csoportot, és kezdje el meghívni az ismerőseit. Így saját maga építhet közönséget anélkül, hogy technikai ismeretekre lenne szüksége. Kezdetben a közösségi média kapcsolataiból fog állni.

Később létrehozhatsz egy e-mail kampányt a weboldaladon keresztül, ahol az emberek feliratkozhatnak. (Látod, még egy előnye a weboldalnak.)

Ha egyelőre nem akarsz bajlódni egy weboldal létrehozásával vagy egy e-mail kampányban való részvétellel, az teljesen rendben van. Ebben az esetben folyamodhatsz ahhoz, hogy megkéred a barátaidat, hogy hívják meg a barátaikat, hogy csatlakozzanak hozzád. Tekintettel arra, hogy valamilyen értéket nyújtasz számukra, a hír gyorsabban fog terjedni.

Csatlakozz és járulj hozzá több közösséghez te magad is

Ez az a pillanat, amikor extrovertáltat kell játszanod, és ki kell másznod a komfortzónádból.

A közönséged építésének alternatív módja, ha csatlakozol közösségekhez, akár a való életben, akár online. Így könnyebben kapcsolatba léphetsz az emberekkel, ha jelentkezel valaki más közösségébe, például egy népszerű személy/szervezet vagy egy influencer közösségébe. Kommentelhetsz vagy megoszthatod a saját gondolataidat a hasonlóan gondolkodó emberekkel. A végén, ha valamilyen értéket nyújtottál ennek a közösségnek, megoszthatsz egy linket vagy információt a saját vállalkozásodról vagy magadról.

Események létrehozása a Meetup.com-on

meetup

A Meetup talán az egyik legjobb platform arra, hogy csatlakozz, vagy olyan eseményeket tarts, amelyek közel állnak az érdeklődési körödhöz. Ha nagyvárosokban élsz, nagy az esélye, hogy éppen most is van az érdeklődési körödhöz kapcsolódó esemény.

A Meetup célja, hogy olyan közösséget ápoljon, amelyet a jövőben újra felkereshetsz. Ezért azt tanácsolom, hogy jelentkezz néhány ilyen eseményre, és találkozz hasonló gondolkodású emberekkel. Ki tudja, lehet, hogy lesz egy kolléga vagy partner, akivel üzletet köthetsz. A feliratkozás elég egyszerű, és az emberek általában szívélyesek.

Adj a közönségednek valamit ingyen

Információt adni, értéket adni, új tartalmat adni az embereknek ingyen, ez a közönség vonzásának legjobb formája. Okot ad az embereknek arra, hogy folyamatosan visszatérjenek hozzád, így forgalmat szerezhetsz, és fokozatosan elismert személyiséggé válhatsz. Nem azt mondom, hogy híresség státusz.

Mindenki értékeli az ingyenes és hasznos tartalmat, amennyiben tudja, hogy valami érték. Ez is egy jó kiindulópont. Amíg kevésbé ismert név vagy az iparágadban, fontos, hogy folyamatosan adj a közönségednek. Ez az elv már sok embernek segített, és neked is segíteni fog. Az emberek egyszerűen imádják az INGYENES szót. Ha nincs terméked, mindig adhatsz ingyenes tanácsot vagy tanácsadást az embereknek.

A menő szolgáltatások szájról szájra terjedése a legerősebb marketingeszköz a világon.

Építse közönségét videós tartalmakkal

Youtube options

Mindenki szereti a jó videókat. Kurzgesagt vagy Pewdiepie a rajongók kedvencei, és több milliárd megtekintést gyűjtöttek össze.

A valóságban azonban nagyon kevesen kezdenek el ilyeneket készíteni. Még én is szkeptikusnak érzem magam, amikor egy kamerába kell beszélnem, és újra és újra végignézni magam, ahogy mindent megszerkesztek. Az első néhány videótól összerezzentem. De idővel még én is megszoktam őket szerkesztés közben.

Ha van egy weboldalad, de nem kapsz olvasókat vagy oldallátogatókat, akkor készítettem egy részletes kezdő útmutatót, hogy segítsek neked a Youtube-videókkal való kezdésben. A magasan rangsorolt tartalmak készítése, amelyek nagy keresési mennyiséget kapnak, kevés konkurenciával, a kulcs az oldalnézők, követők és olvasók vonzásához.

Leave a Comment