Hogyan kezdj el pénzt keresni a TikTok-on anélkül, hogy influencer lennél!
Lehetséges pénzt keresni anélkül, hogy több millió szem nézné a TikTok videóidat?
A rövid válasz: igen! De az igazat megvallva nagyon nehéz nagyot alkotni. A valóságban a TikTok felhasználók kevesebb mint 0,1%-a tud ténylegesen 7 számjegyű összeget keresni.
De ez ne ijesszen meg téged!
Vannak azok a szerencsések, akik mindössze egy maroknyi követővel, marketingképességeiket és kreativitásukat kihasználva meg tudnak élni a TikTok-ból, vagy meg tudják tölteni a bankszámlájukat néhány extra dollárral. Hogyan lehet tehát pénzt keresni a TikTok-profiloddal, és mennyit kereshetsz valójában anélkül, hogy több millió követőd lenne?
Mennyit lehet keresni a TikTok-on?
(Közzététel: Ez a cikk affiliate linkeket tartalmaz. Ez nem jelent plusz költséget sem neked, sem másnak. Egyszerűen csak segít nekem működtetni ezt a weboldalt).
Feltételezve, hogy nem vagy híres influencer, vagy alig karcolod a néhány ezer követő felszínét, remélheted, hogy tisztességes összeget kereshetsz.
A TikTok kifizetési módszere hasonlóan működik, mint a Google vagy a Youtube Adsenseé. Már akkor kereshetsz némi reklámbevételt, ha 1500 követőd van. Ahogy nőnek a feliratkozóid és a megtekintéseid, úgy nő a pénzed is. Becslések szerint a TikTok körülbelül 100 USD-t fizet minden 10 000 követő után az élő műsorokért.
A Tubefilter szerint a TikTok influencerek 1000 megtekintésenként nagyjából 2-4 centes keresetről számoltak be. Ez azt jelenti, hogy 20 000 és 40 000 megtekintés között kell lennie ahhoz, hogy 1 dollárt keressenek. Ez nagyon alacsony az Adsense-hez (1000 megtekintésenként 1-15 dollár) vagy akár az olyan zenei streamingszolgáltatásokhoz képest, mint a Spotify (1000 streamelésenként 4,37 dollár).
Ennek oka az, hogy a TikTok nemrég indította el a hirdetési bevételeit a Creator’s Fundon keresztül.
De ez az oka annak is, hogy sokan tartózkodnak attól, hogy teljesen a hirdetésekre hagyatkozzanak, és árucikkeket népszerűsítenek, adományokat kérnek a Patreonon keresztül, affiliate marketinget alkalmaznak, vagy saját termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítenek.
Mennyit keresnek a híres TikTokerek?
A Forbes magazin szerint a legnagyobb TikTok-influencerek, mint Charli D’Amelio (101,5 millió követő), Michael Le (42,4 millió követő) és Josh Richards (23,4 millió követő) 2020-ban legalább 1 millió dollárt kerestek.
Mi a közös bennük?
Megragadó követői közösséggel rendelkeznek, akik hajlandóak megvásárolni és lemásolni a stílusukat az általuk kínált márkák és promóciós szolgáltatások megvásárlásával.
Az, hogy ki mennyi pénzt keres, valóban változó – és több tényezőtől függ, amelyek hozzájárulhatnak a tartalom algoritmusához és az interakció valószínűségéhez. Ezek közé tartoznak az alábbiak:
- Követők száma,
- a kommentek száma,
- a kedvelések száma,
- az Ön elhelyezkedése,
- a fiók típusa,
- az Ön által népszerűsített márkák,
- mennyire hajlandó a közönséged pénzt költeni ezekre a márkákra,
- és ami a legfontosabb, hogy mennyire vonzó vagy a közönséged számára.
A nagy TikTokerek legegyszerűbb módja a pénzkeresésnek a szponzorált tartalmak és árucikkek. A legnagyobb TikTokerek azonban képesek saját márkákat létrehozni és értékesíteni, és ezzel milliókat keresni.
A legnépszerűbb TikToker Charli D’Amelio 103,6 millió követővel évente körülbelül 4 millió dollárt keres, azonban a becslések szerint ez a szám még ennél is magasabb. Hírneve egy kiterjedt dominóhatáson ment keresztül, amelynek köszönhetően helyet kapott a Hype House-ban, szerepelt egy amerikai Super Bowl-reklámban, és szerződést kötött egy elsőszámú tehetségkutató ügynökséggel.
A TikTok legmagasabb keresője évi 5 millió dollárral Addison Rae 54 millió követővel. A harmadik helyen Charli húga, Dixie áll, aki évi 2,9 millió dollárral.
Hogyan lehet pénzt keresni a Tiktokon?
Most, hogy átnéztük, mennyi pénzt lehet keresni, és mennyit keresnek a legnagyobb TikTokosok, nézzük meg, hogyan kezdhetsz el pénzt keresni!
Mint sok más platform esetében, itt is a hűséges követők megszerzéséről és a közösségépítésről szól az egész. Át kell gondolnod, mi történik a színfalak mögött. Míg a nézők élvezik a rövid videókat, addig a tartalomkészítőknek a színfalak mögött rengeteg munkán kell átesniük.
Ha ki akarja építeni a Tiktok jelenlétét, úgy kell gondolkodnia, mint egy vállalkozásnak. A profilod és a megjelenítés módja lesz a márkád, míg a TikTok platformja a kapu a célpiacodhoz. Bármit is mutatsz nekik, annak a nagyközönség számára is vonzónak kell lennie ahhoz, hogy népszerűsítsék.
Idővel képesnek kell lenned arra, hogy szórakoztasd és megértsd a célközönségedet, és értéket kell nyújtanod számukra ahhoz, hogy növekedni tudj.
Tiktok marketing gyakorlatban
Több millió videóval, türelmetlen közönséggel és egy szigorú algoritmussal, amely leszűri, hogy egy adott személy mit szeretne, a dolgok nehézkesek lehetnek.
Ha teljesen kezdő vagy a Tiktokon, az első célodnak a résed leszűkítésének és a tartalomkészítés megkezdésének kell lennie.
A TikTok különbözik sok más platformtól. Nem veszi magát komolyan, és neked sem kellene. A színfalak mögött kemény munka van, de a kamerák előtt a szórakoztató és szórakoztató videók állnak a közönséged megtalálásának középpontjában.
Mindössze néhány ezer emberre van szükséged, akik érdeklődnek a tartalmaid iránt és részt vesznek bennük, hogy elkezdhess szponzorált tartalmakat népszerűsíteni, adományokat szerezni vagy személyes termékeidet és szolgáltatásaidat kínálni.
A tippjeim a kezdéshez az alábbi négy pontra oszthatók, hogy segítsek a profitszerzés megkezdésében.
- Ha már van egy növekvő közönséged, akkor mehetsz a szponzorok után. Az egyik nagyszerű platform a szponzorokkal vagy ügynökségekkel való kapcsolatépítés és együttműködés megkezdéséhez az Adshot. Amikor egy alkotónak sikerül 10 000 követő körülire növelnie a csatornáját, kisebb márkák némi pénzt ajánlhatnak fel azért, hogy megemlítsék őket egy videóban.
- Ami fontos, amikor felveszi a kapcsolatot egy ügynökséggel, az az, hogy értéket kell nyújtania. Bár a Tiktok látszólag a szórakozást és az optimizmust hirdeti a platformján, a színfalak mögött csupa üzlet és komoly marketing folyik. Tudasd velük, hogyan és miért téged válasszanak a márkájuk népszerűsítésére.
- A TikTok a TikTok Creator Marketplace-t is kínálja. Itt a márkák és a marketingesek közvetlenül kapcsolatba léphetnek az alkotókkal és influencerekkel, hogy promóciós tartalmi ajánlatokról tárgyaljanak a csatornáikon. Összefoghatnak vagy együttműködhetnek más alkotókkal vagy influencerekkel.
- A TikTok a tavaly nyáron elindított Teespring integrációval megkönnyítette a merch árusítást az oldalán. Miután regisztráltál, kiválaszthatod, hogy milyen merchandise felel meg a márkádnak, és elkezdheted promóciózni. Ha például a divatban utazol, akkor keress egy ruházati márkát.
A Tiktok nagyszerű platform a márkaépítéshez vagy a saját magad népszerűsítéséhez. De ahhoz, hogy pénzt keress, úgy kell rá tekintened, mint egy komoly vállalkozásra, ahol te vagy az alapító és a vezérigazgató!
Ezért fontos, hogy NEM kizárólag a Tiktokra támaszkodj, hanem használj más módszereket is a népszerűsítésedhez. Ha influencerré akarsz válni, a Tiktok egy hatékony mellékeszköz.
Mi a legjobb időpont a TikTokon való posztolásra?
Ez a kérdés vitatható, mivel több tényező is szerepet játszik, mint például a demográfia, a közönség korosztálya, foglalkozása és érdeklődése.
Általában a legjobb időpont a tartalom megosztására a TikTok-on a reggel 6 és 10 óra, illetve este 7 és 11 óra között lenne. Az Oberlo tanulmányai szerint a munka- vagy iskolaidő előtt és után az embereknek több idejük van arra, hogy a telefonjukat használva néhány percig élvezzék a tartalmat.
Ha fel akarja hívni magára a figyelmet, akkor olyan weboldalra van szüksége, ahol az emberek megtalálják a Google-on. Kipróbálhatsz egy weboldalépítőt, mint például a Bluehost.