Video

Hogyan válhatsz YouTuberré?

Youtuberek

Fizetést kapni azért, amit szeretsz csinálni, növelni a hírnevedet, rugalmas munkaidőben dolgozni, és élvezni a YouTube-sztárság számtalan egyéb előnyét. Csodálatosan hangzik, nem igaz? Nos… van egy probléma.

Hogyan válhatsz sikeres Youtuberré?

Jelenleg 1.300.000.000 ember használja a Youtube-ot, napi 30 millió látogatással, és csak a hirdetésekből származó éves bevételük 4.000.000.000 dollár. A piac tehát óriási, és a feltörekvő Youtubereknek minden joguk megvan a karrierhez. A kérdés az, hogy… mennyi esélyed van arra, hogy valóban megélhetsz a csatornádból?

Sajnos az esélyek nem mindenkinek kedveznek.

Youtuberek

A dolgok az utóbbi időben megnehezedtek a feltörekvő Youtuberek számára. Különösen a kisebb, 1000 vagy akár 100 000 feliratkozó alatti csatornáknak. Hogy miért? Mert aligha tudják learatni, amit vetnek.

Tisztában kell lenni azzal, hogy a Youtube rendkívül versenyképes a nézettség tekintetében. Végül is ez egy üzlet, és a célja a pénzkeresés.

Manapság szinte minden Z generációs gyerek habozás nélkül igent mondana a Youtube-on való karrierre. És joggal gondolják ezt. Ki ne vágyna arra a sok hírnévre és vagyonra, amit a képernyőn lát, a sok pozitív energiára és a beteljesülés ígéretére? De a valóság az, hogy percenként 300 órányi videót töltenek fel a Youtube-ra! És ezeknek a videóknak a nagy része sajnos figyelmen kívül marad.

2019 decemberében körülbelül 16 000 YouTube-csatorna van, amelyeknek több mint 1 millió feliratkozójuk van. És körülbelül 160 000-nek pedig 100 000 feletti a feliratkozói száma. Ez valójában nagyon kevés, ha figyelembe vesszük, hogy 31 millió Youtube-csatorna van, és még mindig növekszik.

De feltételezve, hogy pénzt és energiát fektetsz a legjobb felszerelésbe és a legjobb szerkesztő szoftverbe. Az esélyeid nagymértékben megnőttek. Valóban! De vajon megéri-e még anyagi szempontból?

Nos, ez teljesen attól függ, hogy mi a szakterületed, és milyen ambícióid vannak a csatornáddal és a közönségeddel kapcsolatban.

 Youtuber fizetés

Mennyi “pénzt” keresnek valójában a Youtuberek?

Ha összehasonlítást végeznénk, a legtöbb blogger a Google Adsense segítségével kezd pénzt keresni a blogján, ugyanúgy, mint a Youtuberek. A fizetés szar, de jobb, mint a semmi, átlagosan 0,006 és 0,015 dollár között van oldalnézetenként. De a YouTube hirdetési díjai még rosszabbak.

Bár ha rendszeresen töltesz fel, akkor gyors és egyszerű. De minden héten 10 perces videókat készíteni minőségi szerkesztéssel eléggé megterhelő.

Az Investopedia szerint 2013-ban az egyes YouTube-tartalomkészítők átlagos bevétele 7,60 dollár volt minden egyes ezer megtekintés után. Egy 500 megtekintéssel rendelkező videó nagyjából 3,80 dollár CPM-et keresett volna. A CPM (cost per thousand, azaz ezer nézőre jutó költség) egy iparági kifejezés, amely az ezer megtekintésre jutó bevételt jelenti. Amint összegyűjti az első 100 dollár vagy annál nagyobb bevételt, a Google kifizetést küld a regisztrált bankszámlájára. Ilyen egyszerű.

Mennyit keres egy 100 ezer feliratkozóval rendelkező Youtuber?

A YouTube a hirdetési bevételeinek 55%-át osztja meg a videók készítőivel, és átlagosan 7,60 dollárt könyvel el 1000 hirdetési megtekintésenként. Ez azt jelenti, hogy körülbelül 4,18 $-t kapsz a videóidban megjelenő hirdetések minden 1000 megtekintéséért. Ez egy kis visszalépés a te 7,60 dollárodhoz képest minden ezer megtekintésenként.

Ez mindössze 0,00418 $/nézettségenként, és még az sem számít, ha valaki egy bizonyos idő letelte előtt kattint a hirdetésre. Ennek oka 2017-ben kezdődött, amikor a hirdetők panaszkodtak a rasszista és rossz minőségű videókon megjelenő hirdetések miatt. Emiatt a Youtube intézkedéseket hozott, hogy minden csatornán szigorítson.

Tehát a matekot elnézve, a puszta hirdetésekből nagyjából 4,18 dollár körüli összeget lehet keresni 1000 megtekintésenként. Tehát valaki 100K havi megtekintéssel becslések szerint $418. Ez minden más fizetett promóció, affiliate linkek vagy fizetett promóciók nélkül. Az alábbi linkre kattintva létrehozhat egy becslést a ténylegesen elérhető keresetek tartományáról:

Kattinst Ide Hogy Tudd Meg Mennyit Fogsz Keresni

Azért nehéz megbecsülni egy Youtuber valós bevételét, mert a legtöbbjüknek különböző bevételi forrásai vannak. Amikor megnézel egy videót, valószínűleg sokan mondják, hogy “Vedd meg a merchemet és kapj 10% kedvezményt” vagy “Légy a Patreonom”. Ezért nehéz a kezdők számára valódi pénzt keresni, és kiszorulnak a játékból. Annak a valószínűsége, hogy valaki megveszi a termékedet, rákattint az affiliate linkedre, vagy a Patreonod lesz, nagyon kicsi, ha havonta néhány ezer megtekintésed van.

Hogyan kezdjünk bele a Youtube-ba?
Youtube kezdés

Azok számára, akik szeretnének elkezdeni pénzt keresni a Youtube-on, el kell érniük ezeket a mérőszámokat. Általában ezek után tudnak elkezdeni bármilyen jövedelmet keresni belőle:

  1. Legalább 1000 feliratkozó
  2. Legalább 4000 óra nézési idő az elmúlt egy évben
  3. Mindkettőt egyetlen 12 hónapos időszakon belül kell teljesíteni.

Lehet pénzt keresni, mielőtt elérnéd ezeket a mérőszámokat? Gyakorlatilag a Youtube azt akarja, hogy pénzt keress, mert így ők is pénzt tudnak keresni. De legyünk komolyak, a pénz, amit keresel, olyan kevés, hogy az akár semmi is lehetne. Fillérekről beszélünk.

Még az 1000 feliratkozóval rendelkező Youtube csatornákat is kirúgják a programból a 4000 órás követelmény miatt. Ez tényleg megterhelő, különösen, ha valakinek van egy teljes munkaidős állása vagy családja, amiről gondoskodnia kell. És ha feltételezzük, hogy az egy videóra jutó átlagos nézési idő körülbelül három perc, akkor folyamatos videók és új megtekintések áradata kell ahhoz, hogy elérd ezt a 240 000 percet évente, hogy a programban maradhass. Ellenkező esetben kiesel a játékból!

Konkluzió

A Youtube mindenféleképpen egy fantasztikus platform. De ha egyáltalán fontolóra akarod venni, hogy főállású Youtuber legyél, akkor legalább néhány tízezer feliratkozóval és több százezer havi megtekintéssel kell rendelkezned. És ez nem biztos, hogy elég lesz. Kezdetnek tehát tekints a Youtube-ra úgy, mint egy hobbiprojektre.

Egy mellékes szórakozás. Ha évek telnek el, és nem jönnek a nézettségi adatok, akkor valószínűleg érdemes más megközelítést választani. A kitartás a kulcs. De megfelel a saját időkapacitásuknak is. A Youtube kiégetheti az embereket. Ezt senki nem látja, mert a nézők látják, mi történik a kamerák mögött, a forgatókönyvírás, a szerkesztés és a marketing valódi küzdelmét.

Related posts

Hogyan szerezz több megtekintést Youtube-on? – Youtube Marketing

admin

Youtube VS Vimeo – Melyik a jobb?

admin

Hogyan lehet pénzt keresni a TikTok-on?

admin

Leave a Comment