Amióta a Google Play bejelentette a leállását, és elkezdte átállítani az összes előfizetett felhasználóját a Youtube Musicra a streaming jogdíjakért, a dolgok gyorsan változnak.
2018 májusában a YouTube bejelentette, hogy végleg elbúcsúzunk a Google Play-től, és átöleljük a YouTube Music szolgáltatás új verzióját, beleértve egy webes asztali lejátszót és egy újratervezett mobilalkalmazást.
De a kérdés, amit fel szeretnénk tenni, a következő. Mennyit fognak fizetni az előadóknak?
Az az igazság, hogy volt egy tisztességes szám a Google Play számára. De a Youtube Music esetében ez egy kicsit bonyolultabbá válik.
Hogyan tudnak az előadók pénzt keresni a Youtube streaming szolgáltatásából?
A független lemezlovasok vagy indie zenészek kétféleképpen tudnak pénzt keresni a Google Playhez hasonló streaming szolgáltatásokon keresztül.
1. Töltsön fel olyan dalokat vagy albumokat, amelyek jogait birtokolja, és szabjon meg egy bizonyos árat, amelyet a vásárló minden egyes letöltésért fizethet. Ez a Google Play Music esetében gyakori.
2. Az elterjedtebb mód a hirdetési bevételeken keresztül. Ez hasonló az Adsense-hez. Ahhoz, hogy pénzt keressünk a dalunk feltöltésével, az embereknek hirdetéseket kell hallaniuk, hogy a Google megérje az ingyenes felhasználóknak.
Mennyit lehet keresni streamenként a Youtube Musicon?
A Youtube Music streamenkénti kifizetése a hirdetési és előfizetési bevételeken alapuló arányos százalékos arányban történik. A streaming iparágon belüli verseny miatt azonban a Youtube megpróbál több előadót vonzani, hogy feltöltsék dalaikat. A Google Play-nél korábban az egyik legmagasabb, streamenként 0,00676 dolláros becsült streamenkénti fizetést biztosította. Ez azt jelentette, hogy legalább 147 embernek kellett streamelnie a zenédet ahhoz, hogy egyetlen dollárt keress. Ez elég jó volt, összehasonlítva más platformokkal, mint például:
- Pandora Radio – 0,00133 dollár streamenként
- Spotify – 0,00437 dollár streamenként
- Amazon Music – 0,00402 dollár streamenként
- Youtube-videók – 0,00069 dollár megtekintésenként
Természetesen van számos más streaming szolgáltatás, mint például a Napster és a Tidal, amelyek sokkal többet fizetnek, mint a Google Play. De az előfizetők száma náluk lényegesen kevesebb, egyenként 3 millió körül van. A USAToday szerint a Google Play Musicnak (a Youtube zenével együtt, mivel mindkettő az Alphabet tulajdonában van) 20 millió fizető előfizetője van. Érdemes tehát adni egy esélyt.
A Youtube Music esetében azonban a számok merőben eltérnek!
A Youtube alatt 3 különálló fizetőeszköz van.
- Youtube Music stream (0,00735 dollár)
- Videó-streamenként (0,00069 dollár)
- Tartalomazonosítón keresztül monetizált videók (0,00087 dollár)
Hogyan töltsd fel tartalmaidat a Youtube Music-ra?
A reklámokon keresztül történő jogdíjak nem az egyetlen módja annak, hogy pénzt keress a zenéd streamelése közben.
A zenei előadók a javasolt ár akár 70%-át is megkaphatják minden megvásárolt dal után, a Google Play pedig 30%-os jutalékot kap minden eladás után. Ahhoz azonban, hogy bármit is feltölthess, a zenéidet olyan platformokon kell terjesztened, mint a LANDR vagy a Tunecore.
Mi az a distribution platform és miért ajánlott?
Először is, ahhoz, hogy feltölthesd vagy streameld a zenédet vagy podcastodat az Amazon Music Spotify-ra, az Apple Music-ra vagy bármely más streaming platformra, egy olyan digitális zenei terjesztési szolgáltatáson keresztül kell kiadnod, mint a LANDR terjesztés. Miért pont ez? Mert a LANDR vagy a Tunecore szolgáltatások segíthetnek abban, hogy a zenéje felkerüljön a Google Playre, és megtarthassa a jogdíjakat.
Másodszor, a jogdíjak miatt. Ha egy teljes albumot akarsz eladni, a Google Play korábban megszorozta a dalonkénti ajánlott kiskereskedelmi árat az albumodon található számok számával. Hátránya, hogy a LANDR alapértelmezett árat számít fel minden egyes letöltött dal után 1,29 USD dollárra a vásárlónak.
Kontent népszerűsítés a Youtube Music-on
Maga a Youtube ugyan nem fizet olyan jól, mint az irott kontent Google-on, de nagyobb közönség felé nyit ajtót. A Youtube nagy előrelépés az egész streaming iparág számára. A streamelőknek webes asztali lejátszót és újratervezett mobilalkalmazást kínál. De ami ennél is fontosabb, az Alphabet dinamikusabb ajánlóbázist akar kipróbálni, és a Google AI segítségével dalszövegek és leírások alapján keresni dalokat.
Mindezen fejlesztéseknek köszönhetően meglátjuk, hogyan fog fejlődni a platform.
Hogyan kezdje el a podcast vagy a tartalom online népszerűsítését?
Ha szeretsz beszélni, és szeretnéd megosztani gondolataidat és ötleteidet a közönségeddel arról, amivel foglalkozol, két platformot ajánlok figyelmedbe.
A Buzzsprout egy ingyenes podcasting platform és szoftver, amely lehetővé teszi podcastod feltöltését, hostolását és népszerűsítését. A biztonságos és megbízható tárhelytől kezdve a teljes iTunes-támogatásig, a HTML5 lejátszókig, a műsorstatisztikákig, és természetesen a Buzzsproutban minden megtalálható, amire szüksége van a podcastja közzétételéhez és népszerűsítéséhez!
Emellett egy 20 dolláros Amazon ajándékkártyát is kínálnak, ha úgy döntesz, hogy fizetős csomagjaikra regisztrálsz, amelyet a második fizetős számla után kaphatsz meg.
Egy másik platform, amelynek kipróbálását ajánlom, a Podbean.
A Podbean egy másik felhasználóbarát podcast hosting szolgáltatás, amely lehetővé teszi a podcast epizódok feltöltését. Ez azt jelenti, hogy amikor valaki meg akarja hallgatni a tartalmaidat, akkor a Podbean szervereiről tölti le vagy streameli az adatokat.
A Podbean segít közzétenni a podcastodat más platformokon, például az iTunes és a Google Play alkalmazásban. Ez olyan funkciókat is biztosít, amelyek segítenek új hallgatók megszerzésében, a podcast pénzzé tételében és egy egyszerű weboldal létrehozásában.
Konkluzió
A videóóriás, a Youtube megnyitotta az ajtókat a zenészek, előadók, podcasterek és az énekes szórakoztatás minden formája előtt. Annak ellenére, hogy a Youtube sokkal kevesebbet játszik, mint a legtöbb streaming szolgáltatás, a Youtube Music emberek milliói előtt nyit ajtót. Így tartalmainak feltöltése a Youtube Music-ra az egyik legjobb választás, ha arról van szó, hogy elérje célközönségét, és némi extra pénzt keressen erőfeszítéseiért.