Video

Youtube VS Vimeo – Melyik a jobb?

Youtube vs vimeo

Ha Ön videókat készít, vagy azt tervezi, hogy következetesen videókat készít, fontos tudni, hogy melyik platformot válassza, ha fel szeretné tölteni a tartalmát. Hol érhetsz el több embert, akik alkalmasak a niche-edre?

A Youtube és a Vimeo a két legelterjedtebb hely, ahová manapság videókat töltenek fel. Mielőtt azonban bármit is tennénk, tudnunk kell, hogy melyik a versenyképesebb, jobban fizet, vonzóbb közösséggel rendelkezik, és gyors növekedésre van lehetőségünk.

(PS: Ha érdekel a kontent feliratkozhatsz a Youtube csatornámra.)

Bevezetés a videoplatformokba

A videotartalmak folyamatosan hódítanak a keresőmotorokban és a közösségi médiában. Az online videofogyasztás nem mutatja a lassulás jeleit a következő években, és átveszi a blogok és cikkek keresési lekérdezéseinek élét.

Vimeo statisztikák

A Vimeo eredetileg 2004-ben indult filmkészítők által, akik meg akarták osztani videóikat a világgal. Az évek során több hasonlóan gondolkodó ember fedezte fel a Vimeót, és ezzel bővült a videós tartalomkészítők egyre növekvő közössége.

Ma a Vimeo a világ legnagyobb reklámmentes, nyílt videóplatformja, ahol videókat lehet megosztani és értékesíteni jó minőségben. A Vimeo felhasználóinak száma az Egyesült Államokban mintegy 42 millió, világszerte további 240 millió, 150 országban pedig 90 millió regisztrált felhasználó van. Szerencsére kisebb a verseny az első oldalra kerülésért, mint a YouTube-on, de a látogatottsága is lényegesen kisebb.

A prémium felhasználók száma 710 000, 70%-uk az Egyesült Államokon kívül található. A Vimeo ingyenes, de ahhoz, hogy igazán kihasználhassa előnyeit, meg kell vásárolnia valamelyik csomagjukat. A lehetőségeiket alább vagy ezen a linken itt láthatja. 

Vimeo tervek

Youtube statisztikák

A Youtube a világ második legnagyobb keresőmotorja és leglátogatottabb weboldala, naponta több mint 1 milliárd órányi tartalmat néznek meg, és 2 milliárd ember használja. Percenként körülbelül 500 órányi tartalmat töltenek fel erre a platformra.

A Youtube a Vimeóval szemben teljesen ingyenes, és bárki regisztrálhat egy Google-fiókkal. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy a Youtube hatalmas és még mindig növekszik, így nem szorul bemutatásra. De fel kell mérnünk, hogy melyik platform érdemel többet az idődből, hogy növekedjen és pénzt keressen.

Youtube vs Vimeo – Melyik a jobb?

Bontsuk le az összehasonlítást hét különböző tényezőre:

  1. Elérhetőség
  2. Pénz
  3. Videó minősége
  4. Hirdetések
  5. Közösség
  6. Adattárolás
  7. Videolejátszó opciók

Youtube video

Hol érhetsz el több embert?

Ez nyilvánvaló és nem igényel vitát. De nem azért, mert a Youtube-nak több mint egymilliárd felhasználója van, hanem a keresési lekérdezések miatt. Ha egy adott keresőkérdésre szabott videót tervezel készíteni, akkor a videódnak a Youtube-on kell lennie. Nemcsak a keresési találatokban jelenik meg közvetlenül a YouTube-on, de a Google is úgy tűnik, hogy a YouTube-on található videókat előnyben részesíti a más platformokon közzétettekkel szemben.

Ingyenes útmutató a Youtube-rólA Youtube-on nézett műsorok több mint 70%-át az ajánló algoritmus határozza meg. Ezért fontos megérteni a Youtube mögötti marketinget. A fenti ingyenes ebook segíthet ebben.

Hol tudsz több pénzt keresni?

A Youtube-on a nézettség és a CTR (Click-through-rate) alapján kapod a pénzed.) A Youtube-on elért becsült hozamodat itt vagy az alábbi képen tudod kiszámolni. Ezen felül megjeleníthetsz affiliate linkeket, készíthetsz promóciós videókat, regisztrálhatsz a Patreonra, vagy elkezdheted eladni a termékedet vagy szolgáltatásodat a közönségednek való népszerűsítésse.

Video kalkulátor

A Vimeóval ez egy kicsit másképp van.

A Mashable szerint a Vimeo lehetővé teszi a Vimeo Plus és Vimeo Pro tagok számára, hogy engedélyezzék a Tip Jar-t. A Tip Jar olyasmi, mint a jótékonyság vagy a Patreon, ahelyett, hogy hirdetésekkel bombázná a nézőket. A nézők egy “Tip this video” linken keresztül mutathatják ki elismerésüket egy videóért vagy egy kattintással. A videók készítői 0,99 és 500 dollár közötti összeget kaphatnak a tartalmukért. A fizetés PayPal-on vagy hitelkártyán keresztül történhet.

Ráadásul a videók készítői egy fizetőfal mögé is feltölthetik tartalmaikat, hogy maguk szabályozhassák az árazásukat. Ez azt jelenti, hogy ha saját videóik lennének a Vimeón, és azokat fel szeretnék használni vagy közzétenni, akkor olyan áron kínálhatnak hozzáférést a felhasználóknak, amilyen áron csak akarják. Összefoglalva úgy tűnik, hogy a minőségi tartalom több pénzt hoz a Vimeón, ha megtalálja a megfelelő közönséget. A Youtube-on hatalmas nézettségre lenne szükség ahhoz, hogy nyereséget termeljen.

Videók minősége

A Vimeo és a Youtube is támogatja a 8k felbontásig terjedő felbontást, de a Vimeo általában magasabb bitrátával szolgálja ki a videókat, ha összehasonlítjuk. Bár ha a kamerája minősége meghaladja a 8K felbontást, a Youtube-ra történő feltöltéskor a videó újratömörítésre kerül, hogy helyet takarítson meg.

Mivel a YouTube-ra óránként több száz órányi videót töltenek fel, a helytakarékosság és a jobb kezelés érdekében tömörítik a tartalmat. Ezért a Vimeo viszi a prímet a videóminőség tekintetében.

Egy mobiltelefonon azonban ez ugyanúgy fog kinézni. És mivel a YouTube-nézettség 70%-a mobileszközről érkezik, ez nem fogja annyira befolyásolni a felhasználókat.

Pre-roll hirdetések és hirdetési kampányok

Youtube reklám szerkesztés

Pre-roll hirdetések azok, amelyeket akkor látsz, amikor rákattintasz egy Youtube videóra, és körülbelül 6 másodpercig nem tudsz elkattintani. Ez elég idegesítő lehet. De marketing szempontból nagyszerű lehet arra, hogy üzenetet közvetítsen a közönségének.

Ha saját hirdetések futtatásáról van szó, senki sem tudja legyőzni a Youtube-ot. A Youtube jobb, felhasználóbarát platformot kínál a hirdetések futtatásához. Szűrhet és megadhatja, hogy hol jelenjenek meg a videói, milyen nyelven vagy milyen konkrét helyszínt szeretne megcélozni. Emellett egy “YouTube hirdetési szakértőt” is kaphatsz, aki támogatást nyújt, ha napi 10 dollárt költesz hirdetésekre.

A Vimeo annyiban más, hogy itt nem vásárolhat hirdetési felületet.

Ebben azonban a Vimeo sokkal jobb. Mivel a Vimeo a fizető felhasználókon keresztül keresi a pénzt, nem engedélyezi a hirdetéseket. Így a nézők nem bosszankodnak, és nem mennek el, ha 2-3 nem átugorható reklám ugrik fel.

A Youtube vagy a Vimeo közössége jobb?

Bár a Youtube közössége hatalmas, és több nagy név kötődik hozzá, a Vimeo mégis erősebb kapcsolatot tart fenn a tagjaival. A Youtube és a Vimeo közösségének összehasonlítása valójában nagyon különböző. Mivel a Youtube-nak ilyen hatalmas közönsége van, a környezet sokkal inkább versengővé és ellenségessé vált az azonos résen dolgozók között. Nem kell ahhoz Youtubernek lenni, hogy lássuk, mennyi dráma zajlik a platformon és a nézettségért folytatott vadászatban.

A Vimeo egy sokkal kisebb, sokkal inkább közösségvezérelt platform egy meglévő niche kiaknázására és a növekedéshez.

Adattárolási korlátok

A YouTube esetében korlátlan, ingyenes tárhelyet kaphatsz minden fiókodhoz. Így végtelen számú videót tölthetsz fel. A leghosszabb Youtube videó valójában 571 óra, 1 perc és 41 másodperc hosszú.

A Vimeo ezzel szemben díjat számít fel a tárhelyért. Az alapszintű, ingyenes Vimeo-fiók opció 500 MB tárhelyet biztosít hetente, míg a legmagasabb szintjük 50 dollár/hóba kerül. Ezzel a csomaggal 5 TB adatot tárolhatsz heti korlátozások nélkül.

Youtube vs Vimeo – lejátszási lehetőségek

A YouTube beágyazási lehetőségei nagyon korlátozottak. Néhány paramétert lehet megváltoztatni, mint például a méret, a loopolás és az automatikus lejátszás. De ennek a korlátozásnak a kiküszöböléséhez harmadik féltől származó alkalmazásokra lenne szükség.

A Vimeo Plus és Premium szolgáltatással alapvetően a videó minden vizuális aspektusát megváltoztathatja. Testre szabhatja a sajátos márkaépítést a saját fülkéjéhez. Még előbeállításokat is létrehozhat különböző beágyazási típusokhoz. Ez nagyszerű, ha különböző típusú videóid vannak. A YouTubereknél általában az alapértelmezett lejátszóhoz ragadnak, és más videószerkesztő eszközökhöz kell folyamodniuk.

Youtube vagy Vimeo – Konklúzió

Youtuberek

A Youtube több lehetőség, több pénz és nagyobb közönség előtt nyit ajtót. De egyben rendkívül versenyképes is. Kezdetnek mégis a Youtube-ot javasolnánk, mert egyszerű felülete és felhasználóbarát képességei miatt. Ha olyan üzleti céljai vannak, amelyek erősen a keresőoptimalizálás és a hirdetések körül forognak, a Youtube a legjobb választás.

Végső mondanivaló

Ha azonban egy kreatív közösségről van szó, ahol kapcsolatba léphet más videókészítőkkel, és némi ismertséget szerezhet egy adott résen belül, akkor hosszú távon a Vimeo a megfelelő választás. Mivel a közönség kisebb és közösségi gondolkodásmódra épül, a Vimeo általában konstruktívabb és kevésbé agresszív a nézettségért való kiállás tekintetében.

A megélhetést kereső komoly tartalomkészítők számára a legjobb választás mindkét platform. De érdemes a Youtube-on kezdeni a feltöltést, ráadásul, ha a csatornád növekszik, feliratkozhatsz a Vimeo Pro Planjére.

Ha érdekel, egy másik témát is feldolgoztunk “Egy Youtuber élete” címmel. Mivel sok Youtuber csüggedtnek érzi magát, és számtalan akadállyal szembesült, szeretnénk megosztani veled, hogy segítsünk neked a döntésben, hogy a végén a Youtube-ot vagy a Vimeót választanád.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Related posts

Mennyit lehet keresni a Youtube Music-on?

admin

Hogyan szerezz több megtekintést Youtube-on? – Youtube Marketing

admin

Hogyan lehet pénzt keresni a TikTok-on?

admin

Leave a Comment