Ha Ön videókat készít, vagy azt tervezi, hogy következetesen videókat készít, fontos tudni, hogy melyik platformot válassza, ha fel szeretné tölteni a tartalmát. Hol érhetsz el több embert, akik alkalmasak a niche-edre?
A Youtube és a Vimeo a két legelterjedtebb hely, ahová manapság videókat töltenek fel. Mielőtt azonban bármit is tennénk, tudnunk kell, hogy melyik a versenyképesebb, jobban fizet, vonzóbb közösséggel rendelkezik, és gyors növekedésre van lehetőségünk.
(PS: Ha érdekel a kontent feliratkozhatsz a Youtube csatornámra.)
Bevezetés a videoplatformokba
A videotartalmak folyamatosan hódítanak a keresőmotorokban és a közösségi médiában. Az online videofogyasztás nem mutatja a lassulás jeleit a következő években, és átveszi a blogok és cikkek keresési lekérdezéseinek élét.

Vimeo statisztikák
A Vimeo eredetileg 2004-ben indult filmkészítők által, akik meg akarták osztani videóikat a világgal. Az évek során több hasonlóan gondolkodó ember fedezte fel a Vimeót, és ezzel bővült a videós tartalomkészítők egyre növekvő közössége.
Ma a Vimeo a világ legnagyobb reklámmentes, nyílt videóplatformja, ahol videókat lehet megosztani és értékesíteni jó minőségben. A Vimeo felhasználóinak száma az Egyesült Államokban mintegy 42 millió, világszerte további 240 millió, 150 országban pedig 90 millió regisztrált felhasználó van. Szerencsére kisebb a verseny az első oldalra kerülésért, mint a YouTube-on, de a látogatottsága is lényegesen kisebb.
A prémium felhasználók száma 710 000, 70%-uk az Egyesült Államokon kívül található. A Vimeo ingyenes, de ahhoz, hogy igazán kihasználhassa előnyeit, meg kell vásárolnia valamelyik csomagjukat. A lehetőségeiket alább vagy ezen a linken itt láthatja.
Youtube statisztikák
A Youtube a világ második legnagyobb keresőmotorja és leglátogatottabb weboldala, naponta több mint 1 milliárd órányi tartalmat néznek meg, és 2 milliárd ember használja. Percenként körülbelül 500 órányi tartalmat töltenek fel erre a platformra.
A Youtube a Vimeóval szemben teljesen ingyenes, és bárki regisztrálhat egy Google-fiókkal. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy a Youtube hatalmas és még mindig növekszik, így nem szorul bemutatásra. De fel kell mérnünk, hogy melyik platform érdemel többet az idődből, hogy növekedjen és pénzt keressen.
Youtube vs Vimeo – Melyik a jobb?
Bontsuk le az összehasonlítást hét különböző tényezőre:
- Elérhetőség
- Pénz
- Videó minősége
- Hirdetések
- Közösség
- Adattárolás
- Videolejátszó opciók
Hol érhetsz el több embert?
Ez nyilvánvaló és nem igényel vitát. De nem azért, mert a Youtube-nak több mint egymilliárd felhasználója van, hanem a keresési lekérdezések miatt. Ha egy adott keresőkérdésre szabott videót tervezel készíteni, akkor a videódnak a Youtube-on kell lennie. Nemcsak a keresési találatokban jelenik meg közvetlenül a YouTube-on, de a Google is úgy tűnik, hogy a YouTube-on található videókat előnyben részesíti a más platformokon közzétettekkel szemben.
Ingyenes útmutató a Youtube-rólA Youtube-on nézett műsorok több mint 70%-át az ajánló algoritmus határozza meg. Ezért fontos megérteni a Youtube mögötti marketinget. A fenti ingyenes ebook segíthet ebben.
Hol tudsz több pénzt keresni?
A Youtube-on a nézettség és a CTR (Click-through-rate) alapján kapod a pénzed.) A Youtube-on elért becsült hozamodat itt vagy az alábbi képen tudod kiszámolni. Ezen felül megjeleníthetsz affiliate linkeket, készíthetsz promóciós videókat, regisztrálhatsz a Patreonra, vagy elkezdheted eladni a termékedet vagy szolgáltatásodat a közönségednek való népszerűsítésse.
A Vimeóval ez egy kicsit másképp van.
A Mashable szerint a Vimeo lehetővé teszi a Vimeo Plus és Vimeo Pro tagok számára, hogy engedélyezzék a Tip Jar-t. A Tip Jar olyasmi, mint a jótékonyság vagy a Patreon, ahelyett, hogy hirdetésekkel bombázná a nézőket. A nézők egy “Tip this video” linken keresztül mutathatják ki elismerésüket egy videóért vagy egy kattintással. A videók készítői 0,99 és 500 dollár közötti összeget kaphatnak a tartalmukért. A fizetés PayPal-on vagy hitelkártyán keresztül történhet.
Ráadásul a videók készítői egy fizetőfal mögé is feltölthetik tartalmaikat, hogy maguk szabályozhassák az árazásukat. Ez azt jelenti, hogy ha saját videóik lennének a Vimeón, és azokat fel szeretnék használni vagy közzétenni, akkor olyan áron kínálhatnak hozzáférést a felhasználóknak, amilyen áron csak akarják. Összefoglalva úgy tűnik, hogy a minőségi tartalom több pénzt hoz a Vimeón, ha megtalálja a megfelelő közönséget. A Youtube-on hatalmas nézettségre lenne szükség ahhoz, hogy nyereséget termeljen.
Videók minősége
A Vimeo és a Youtube is támogatja a 8k felbontásig terjedő felbontást, de a Vimeo általában magasabb bitrátával szolgálja ki a videókat, ha összehasonlítjuk. Bár ha a kamerája minősége meghaladja a 8K felbontást, a Youtube-ra történő feltöltéskor a videó újratömörítésre kerül, hogy helyet takarítson meg.
Mivel a YouTube-ra óránként több száz órányi videót töltenek fel, a helytakarékosság és a jobb kezelés érdekében tömörítik a tartalmat. Ezért a Vimeo viszi a prímet a videóminőség tekintetében.
Egy mobiltelefonon azonban ez ugyanúgy fog kinézni. És mivel a YouTube-nézettség 70%-a mobileszközről érkezik, ez nem fogja annyira befolyásolni a felhasználókat.
Pre-roll hirdetések és hirdetési kampányok
Pre-roll hirdetések azok, amelyeket akkor látsz, amikor rákattintasz egy Youtube videóra, és körülbelül 6 másodpercig nem tudsz elkattintani. Ez elég idegesítő lehet. De marketing szempontból nagyszerű lehet arra, hogy üzenetet közvetítsen a közönségének.
Ha saját hirdetések futtatásáról van szó, senki sem tudja legyőzni a Youtube-ot. A Youtube jobb, felhasználóbarát platformot kínál a hirdetések futtatásához. Szűrhet és megadhatja, hogy hol jelenjenek meg a videói, milyen nyelven vagy milyen konkrét helyszínt szeretne megcélozni. Emellett egy “YouTube hirdetési szakértőt” is kaphatsz, aki támogatást nyújt, ha napi 10 dollárt költesz hirdetésekre.
A Vimeo annyiban más, hogy itt nem vásárolhat hirdetési felületet.
Ebben azonban a Vimeo sokkal jobb. Mivel a Vimeo a fizető felhasználókon keresztül keresi a pénzt, nem engedélyezi a hirdetéseket. Így a nézők nem bosszankodnak, és nem mennek el, ha 2-3 nem átugorható reklám ugrik fel.
A Youtube vagy a Vimeo közössége jobb?
Bár a Youtube közössége hatalmas, és több nagy név kötődik hozzá, a Vimeo mégis erősebb kapcsolatot tart fenn a tagjaival. A Youtube és a Vimeo közösségének összehasonlítása valójában nagyon különböző. Mivel a Youtube-nak ilyen hatalmas közönsége van, a környezet sokkal inkább versengővé és ellenségessé vált az azonos résen dolgozók között. Nem kell ahhoz Youtubernek lenni, hogy lássuk, mennyi dráma zajlik a platformon és a nézettségért folytatott vadászatban.
A Vimeo egy sokkal kisebb, sokkal inkább közösségvezérelt platform egy meglévő niche kiaknázására és a növekedéshez.
Adattárolási korlátok
A YouTube esetében korlátlan, ingyenes tárhelyet kaphatsz minden fiókodhoz. Így végtelen számú videót tölthetsz fel. A leghosszabb Youtube videó valójában 571 óra, 1 perc és 41 másodperc hosszú.
A Vimeo ezzel szemben díjat számít fel a tárhelyért. Az alapszintű, ingyenes Vimeo-fiók opció 500 MB tárhelyet biztosít hetente, míg a legmagasabb szintjük 50 dollár/hóba kerül. Ezzel a csomaggal 5 TB adatot tárolhatsz heti korlátozások nélkül.
Youtube vs Vimeo – lejátszási lehetőségek
A YouTube beágyazási lehetőségei nagyon korlátozottak. Néhány paramétert lehet megváltoztatni, mint például a méret, a loopolás és az automatikus lejátszás. De ennek a korlátozásnak a kiküszöböléséhez harmadik féltől származó alkalmazásokra lenne szükség.
A Vimeo Plus és Premium szolgáltatással alapvetően a videó minden vizuális aspektusát megváltoztathatja. Testre szabhatja a sajátos márkaépítést a saját fülkéjéhez. Még előbeállításokat is létrehozhat különböző beágyazási típusokhoz. Ez nagyszerű, ha különböző típusú videóid vannak. A YouTubereknél általában az alapértelmezett lejátszóhoz ragadnak, és más videószerkesztő eszközökhöz kell folyamodniuk.
Youtube vagy Vimeo – Konklúzió
A Youtube több lehetőség, több pénz és nagyobb közönség előtt nyit ajtót. De egyben rendkívül versenyképes is. Kezdetnek mégis a Youtube-ot javasolnánk, mert egyszerű felülete és felhasználóbarát képességei miatt. Ha olyan üzleti céljai vannak, amelyek erősen a keresőoptimalizálás és a hirdetések körül forognak, a Youtube a legjobb választás.
Végső mondanivaló
Ha azonban egy kreatív közösségről van szó, ahol kapcsolatba léphet más videókészítőkkel, és némi ismertséget szerezhet egy adott résen belül, akkor hosszú távon a Vimeo a megfelelő választás. Mivel a közönség kisebb és közösségi gondolkodásmódra épül, a Vimeo általában konstruktívabb és kevésbé agresszív a nézettségért való kiállás tekintetében.
A megélhetést kereső komoly tartalomkészítők számára a legjobb választás mindkét platform. De érdemes a Youtube-on kezdeni a feltöltést, ráadásul, ha a csatornád növekszik, feliratkozhatsz a Vimeo Pro Planjére.
Ha érdekel, egy másik témát is feldolgoztunk “Egy Youtuber élete” címmel. Mivel sok Youtuber csüggedtnek érzi magát, és számtalan akadállyal szembesült, szeretnénk megosztani veled, hogy segítsünk neked a döntésben, hogy a végén a Youtube-ot vagy a Vimeót választanád.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)